- לא שומרים על שגרת עדכונים קבועה: אתם צוברים כמות מכובדת של כתבות בבלוג וחושבים לעצמכם – הוא נראה מלא ואין צורך להוסיף. אתם טועים. ראשית תמיד חשוב לעדכן ולכתוב על טרנדים מתחלפים, חדשות וחידושים בתחום שלכם; שנית, אם לא תעדכנו – הגולשים עלולים לחשוב שנטשתם את הבלוג ולא לחזור; ושלישית, גוגל שונא אתרים סטטיים. אתרים שמגיעים לחלק העליון של תוצאות החיפוש הם כאלה שמתעדכנים כל הזמן עם תוכן חדש. עבודה בתוכן היא Always on ולעולם לא נגמרת. מתי בפעם האחרונה שמעתם על מגזין שהפסיק לצאת כי לכותבים שלו נגמרו הנושאים לכתוב עליהם?
- בונים על אנשי המקצוע שלכם ככותבים: יצירת תוכן טוב היא מקצוע לכל דבר. אף אחד לא חושב שאפשר לקחת חשמלאי לעבודות הנדסה, אבל לא מעט מנהלי בלוגים חושבים שזה נכון להפוך את עובדי החברה לכותבי הבלוג. התוצאות, לרוב, מאכזבות. אין סיבה שרופא, יועץ או בכיר בחברה יידע גם לכתוב מאמרים או כתבות שיעניינו את הקהל הרחב. זה פשוט לא המקצוע שלהם. מוטב שיצרני התוכן יהיו אנשי מקצוע, ומומחי החברה שלכם – המרואיינים.
- לא מבינים את ההבדל בין כתב לעורך: מי שעבד אפילו יומיים בעיתונות יודע שכתב ועורך הם מקצועות שונים לגמרי. כתב (אם הוא טוב) יודע לאסוף מידע, לראיין אנשים ולהוציא מהם סיפורים. אבל מי שלוקח את המרכיבים האלה ויודע להפיק מהם סיפור מעניין וכתוב היטב – הוא העורך.עריכה, שכתוב וכותרות מדויקות (לאתר, לרשתות החברתיות, לטאבולה ועוד) יכולים להיות ההבדל בין כתבה טובה למעולה, ובין כמות כניסות סבירה למשמעותית.
מרבית מנהלי הבלוגים יודעים למצוא כתבים (טובים יותר או פחות) אבל לא מבינים את הצורך בעורכים וכלל לא נעזרים בהם. הדבר דומה לאדם שנכנס למסעדה איטלקית ורוצה לזניה, אבל מזמין רק את חומרי הגלם: רוטב עגבניות, גבינה עלי בצק וכו'. יכול להיות שכל זה ישביע אותו, אבל הארוחה הזאת בוודאי לא תהיה טעימה. - משתמשים רק בתמונות סטוק: כולנו מכירים את החסרונות של תמונות ממאגרים – הן נראות פלסטיות ולא אמיתיות, המצולמים לא תמיד נראים בכלל ישראלים והמבחר בהרבה מקרים דל ולא מתאים מספיק לעולמות התוכן שלכם ולמסר שאתם רוצים להעביר. השקיעו ביום צילום או שניים בשנה. העלות מצדיקה את התועלת שתשדרג את הבלוג שלכם בכמה רמות.
- לא מקדמים את התוכן שלכם: לכולם ברור שאף אחד לא קם בבוקר ושואל את עצמו מה חדש בבלוג שלכם. אתם עוד לא Ynet. בשביל להביא טראפיק צריך לקדם את התכנים: בפייסבוק/אינסטגרם, בלינקדאין, בטאבולה, בניוזלטר לדאטה שלכם ובדרכים נוספות. ללא קידום משמעותי, הבלוג שלכם עלול למצוא את עצמו כמו במשל ההוא על העץ שנופל ביער, ואף אחד לא רואה או שומע אותו. הקצו תקציב מיוחד לקידום ממומן, ושלא יהיה קטן מדי.
- לא משלבים את הבלוג במשפך השיווקי שלכם: תוכן מותגי לא נעשה לשם שמיים. הוא נועד להשתלב בתוכנית השיווק שלכם, ולהביא לכם קהל רלוונטי לתוך הבית שניתן יהיה לנהל אתו מערכת יחסים כלשהי. לשם כך דרושה תוכנית אסטרטגית.
- לא משלבים SEO בעבודת התוכן: נכון, תוכן טוב נבדל מעבודת SEO קלאסית – וטוב שכך. אבל זה לא אומר שאי אפשר לשלב בתוכן איכותי גם מילים רלוונטיות ופופולריות בחיפושים בגוגל. לשם כך כדאי להפגיש בין איש ה-SEO לאיש התוכן שלהם ולדאוג שהם יעבדו ביחד. כל הצדדים ירוויחו מכך.