מה הסיפור של Airbnb

אחד האתגרים הגדולים ביותר של מותגים ב-2018 הוא היכולת לייצר קהילה סביב המותג, כזו שתאחד אנשים בתחושה משותפת ותחבר אותם רגשית זה לזה.

אחד המותגים שפיצח את השיטה בענק הוא Airbnb, שנולד כאנדרדוג בתעשיית התיירות וצמח לחברה ענקית ששווה היום יותר מרשת הילטון. לצד רעיון מנצח וביצוע מושלם, הצלחת המותג היא גם תוצאה של הסיפור שלו: אתר אינטרנט סמי-מחתרתי שמציע לתייר גם פתרון לינה זול על פני המלונות היקרים וגם חוויה אותנטית של "לחיות כמו המקומיים". הסיפור הזה הצית את דמיונם של מיליוני תיירים ויצר אצלם תחושה של קהילה בעלת אינטרסים זהים, מה שהגביר את האהדה למותג.

אחד הכלים בהם משתמשת החברה כדי לשמר את הדנ"א שלה הוא תוכן, והיא עושה זאת בגדול. Airbnb מייצרת תוכן רב במגוון פלטפורמות, אחת המוצלחות שבהן היא airbnbmag, מגזין תיירות מושקע בו אפשר למצוא אינספור כתבות על חוויות ברחבי העולם, החל מ"הסודות של פריז אחרי החשיכה", דרך סצינת הלהט"ב בביירות ועד תחיית הקולינריה הלונדונית.

בנוסף מתחזקת החברה גם בלוג תוכן מושקע למארחים שלה, עם מדריכים שימושיים כמו איך לשפר את עמוד המארח שלך, אסטרטגיות לתמחור הדירה שלך, ואיך להתכונן לפני שמקבלים אורח בעל מוגבלות.

ואם כל זה לא מספיק, השיקה החברה בשנה שעברה גרסת פרינט למגזין, בשיתוף תאגיד המדיה האמריקאי הרסט. המגזין, שנמכר ב-3.99 דולר, מופץ בנמלי תעופה, בחנויות ספרים ובנקודות נוספות, וזמין גם למארחי Airbnb שמעוניינים בכך. המגזין מנסה לחזות טרנדים תיירותיים, ועורכיו מסבירים שרבות מהכתבות בו מבוססות על הדאטה יקר הערך שמייצרים המשתמשים הרבים של האתר.

תוכן איכותי ובעל ערך הוא כלי רב עוצמה עבור Airbnb לקרב אליה את המשתמשים, ולחזק את תחושת הקהילה המגובשת שמתכנסת בצלו של המותג. זוהי דרך נהדרת להתגבר על הציניות הטבועה כיום בקרב צרכנים, ועל תחושת המיאוס מפרסומות שהולכת ומתגברת.

he_ILHebrew