איך לכתוב (ואיך לא לכתוב) הפניות טאבולה ואאוטבריין

עשור בלבד אחרי הקמתם, טאבולה ואאוטבריין הם כיום כלים יעילים ביותר להפצה ופרסום תוכן ברחבי הרשת. על פי נתוני אתר comScore, מחצית מהמשתמשים באינטרנט ברחבי העולם נחשפים לכתבות המקודמות על ידי טאבולה באתרים השונים. אאוטבריין, שפרצה את הדרך בתחום, מגיעה למאות מיליוני גולשים מדי חודש.

בדומה לכלים אינטרנטיים בולטים אחרים, גם כאן ישנם כללים ברורים שעליהם חשוב להקפיד כדי למקסם את ההצלחה. קבלו כמה כללי עשה ואל תעשה בכתיבת הפניות אאוטבריין וטאבולה.

עשו:

  1. דברו בגובה העיניים: זה לא המקום להתפלצן עם מילים גבוהות ופתגמים של חז"ל. העדיפו שפה פשוטה ויומיומית שכולם משתמשים בה. 
  1. זה הרגע להעז: הכתבה שלכם מתמודדת עם אינספור כתבות אחרות על תשומת ליבם של הגולשים. אל תפחדו להפתיע עם משפטים שהגולש לא מצפה לקרוא. תזכרו: בשלב הזה המטרה שלכם היא בעיקר ליצור אצלו הפרעה שתגרום לו להקליק דווקא עליכם ולא על הפניה אחרת.
  1. התמקדו בסיפור: אל תדבר על נושא הכתבה באופן כללי. קחו דוגמה טובה או ציטוט חזק מהאייטם – והשתמשו בהם כדי לסקרן. אף אחד לא יקליק על כותרת גנרית. אנשים מחפשים סיפורים.
  1. תנו ערך: זו כבר קלישאה אבל טיבן של קלישאות להיות צודקות. הגולש לפני הכל שואל את עצמו מה יוצא לו מזה. תנו לו מידע חדש, רגש חזק או שיקוף של עצמו – והוא שלכם.
  1. השתפרו כל הזמן: הדרך הטובה ביותר ללמוד היא צבירת ניסיון. בדקו לאורך זמן מה עובד יותר ומה פחות – ושפרו תוך כדי תנועה. אל תתביישו גם ללמוד מכותרות של אחרים שנתקלתם בהן ואהבתם.


אל תעשו:
 

  1. אל תיראו מסחריים: חוש הציניות הידוע של הישראלים לא מאפשר היום לתוכן להתחפש לפרסומת, ואין דבר שיגרום לאנשים להתרחק מהכתבה שלכם יותר מאשר החשש מתוכן מסחרי.
  1. קליק-בייט זה פאסה: התופעה הכי מאוסה באינטרנט הולכת ונעלמת, וזה ממש לא הזמן לרכב עליה. השתחררו מ״שערורייה״, ״מדהים״ ו"לא תאמינו", כי אין שום סיכוי שמישהו יאמין לכם.
  1. אל תחשפו הכל: הרעיון בכל כותרת היא לעורר עניין ולהותיר טעם של עוד. אם תתנו את השורה התחתונה – לא תישאר לגולשים סיבה להיכנס לכתבה כי הם קיבלו כבר את כל המידע בהפנייה.
  1. אל תסתפקו במידע: העובדה שאתם מקדמים מדריך לבחירת מסלול ביטוח, לא אומרת שזה כל מה שתרצו לומר לגולשים שלכם. תנו להם סיבה להאמין שהכתבה שלכם תשפר את החיים שלהם, ולא תבזבז להם את הזמן.
  1. אל תדברו על עצמכם: הכלל הכי ותיק עובד גם כאן. הנושא של הכתבה שלכם מעניין, לא אתם ולא העסק שלכם.


ככה לא עושים כותרות: 5 דוגמאות ממש ממש גרועות להפנות טאבולה

״מזג האוויר מחר: שלג בצפון, גשום במרכז ויבש בדרום״

״לא תאמינו איך החיים שלכם ישתנו אם תקנו את המאוורר הנטען הזה״

״רשת האופניים 'הרים' חוגגת יומולדת 20"

״ביטוח שארים הוא הביטוח החשוב ביותר שאתם צריכים לזכור לעשות״

״המסגריה של אדי מציגה: מחירי סוף עונה. 50 אחוז על כל החנות!״

 

he_ILHebrew